10 EKİM 2016 RÖPORTAJ ÖDEVİ
RÖPORTAJ YAPILAN KİŞİ: Kübra AKMAN. Liseden çok yakın bir arkadaşım. Gazi Üniversitesi'nde Sınıf Öğretmenliği okuyor.
1. Yaratıcılık kavramını nasıl tanımlarsınız? Lütfen açıklayınız.
Yaratıcılık, hayal gücünün sınırlarını zorlayarak yeni fikirler üretip, uygulamaktır.
2. Yaratıcı düşünen bir birey olduğunuzu düşünüyor musunuz? Lütfen yanıtınızın nedenini açıklayınız.
Evet, yaratıcı olduğumu düşünüyorum. Bu özelliğimi olayları çok yönlü düşünerek sonuca bağlamama ve gelecek hakkında mantıklı öngörüler sunabilmeme bağlıyorum.
3. Sizce her birey yaratıcı düşünebilir mi? Lütfen yanıtınızı açıklayınız.
Tabi ki her bireyim yaratıcı düşünmesi söz konusu olamaz. 7 yaşındaki bir çocuğun yaratıcılığı ile 70 yaşındaki insanın deneyimler sonucu edindiği bilgileri yorumlaması arasında dağlar kadar fark vardır.
4. Öğretmenlik mesleğinde yaratıcı düşünme becerisinin ne düzeyde gerekli olduğunu düşünüyorsunuz?
Mesleğimde yaratıcılığın önemli bir yeri var. 6-10 yaş grubu çocukların derse ilgisini çekmek için materyallerimi dikkat çekici seçmek zorundayım.
5. Öğretmen yetiştirme programlarındaki derslerin yaratıcı düşünme becerinizi geliştirmenize ne düzeyde katkı getirdiğini düşünüyorsunuz?
Katkı sağladığını pek düşünmüyorum. Eğitim sisteminin durumu malum ortada. Sistemin yetiştirdiği öğretmenlerde derslerde yetersiz kalıyor.
6. Öğretmen eğitimi sürecinizde yaratıcılığınızı geliştiren ve/veya engelleyen durumlar var mıdır? Var olduğunu düşünüyorsanız lütfen açıklayınız.
Derslerin yoğunluğu ve eğitim sisteminin ezbere dayalı olması yaratıcılığı etkileyen bir durum.
7. “İnovasyon” kavramını nasıl tanımlarsınız?
İnovasyonun tam kelime anlamını bilmiyorum ama yenilik gibi bir anlama geliyor olabilir.
RÖPORTAJ YAPILAN KİŞİ: Büşra Savaş. Liseden hala görüştüğüm çok yakın bir arkadaşım. Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi'nde PDR okuyor.
1. Yaratıcılık kavramını nasıl tanımlarsınız? Lütfen açıklayınız.
Yaratıcılık herkesin aynı gördüğü şeylerden farklı anlamlar çıkarmaktır.
2. Yaratıcı düşünen bir birey olduğunuzu düşünüyor musunuz? Lütfen yanıtınızın nedenini açıklayınız.
Okuduğum bölümünde etkisi ile yaratıcı olduğumu düşünüyorum. Okuduğum kitapların, her konuda meraklı ve araştırmacı ruhlu oluşumun, beni yaratıcı kıldığını düşünüyorum.
3. Sizce her birey yaratıcı düşünebilir mi? Lütfen yanıtınızı açıklayınız.
Düşünülebilir. Yaratıcılık doğuştan gelen bir şeydir ve onu geliştirmek insanın kendisine kalmıştır.
4. Öğretmenlik mesleğinde yaratıcı düşünme becerisinin ne düzeyde gerekli olduğunu düşünüyorsunuz?
Bence meslekler arasında yaratıcı düşünme becerisinin en önemli olduğu meslek öğretmenliktir. Düşüncelerimiz çocukken ve okulda şekillenir. Bunda öğretmenliğin büyük rolü vardır.
5. Öğretmen yetiştirme programlarındaki derslerin yaratıcı düşünme becerinizi geliştirmenize ne düzeyde katkı getirdiğini düşünüyorsunuz?
En ufak bir faydasını olduğunu ne yazık ki söyleyemem. Biraz klasik olacak ama ezbere dayalı eğitim sistemimizin, ezbere dayalı müfredata koyduğu elle tutulur bir yanı olmayan dersler..
6. Öğretmen eğitimi sürecinizde yaratıcılığınızı geliştiren ve/veya engelleyen durumlar var mıdır? Var olduğunu düşünüyorsanız lütfen açıklayınız.
Farklı tarzda psikolojik kitaplar okumamın yaratıcılığımın gelişmesine fayda sağladığını düşünüyorum.
7. “İnovasyon” kavramını nasıl tanımlarsınız?
Yaratıcılık be inovasyon bir arada verildiğine göre , inovasyon kavramı da hayal gücünün sınırlarını zorlayacak farklı düşünceler üretmek olabilir.
RÖPORTAJ YAPILAN KİŞİ: Sena KUNT. Liseden sınıf ve dershane arkadaşım. Gazi Üniversitesi'nde Türkçe Öğretmenliği okuyor.
1. Yaratıcılık kavramını nasıl tanımlarsınız? Lütfen açıklayınız.
Bir bireyi diğer insanlardan ayıran, beyin gücünü kullanmak ile ilgili bir kavramdır.
2. Yaratıcı düşünen bir birey olduğunuzu düşünüyor musunuz? Lütfen yanıtınızın nedenini açıklayınız.
Yaratıcı düşünen bir birey olduğumu zannetmiyorum. Daha çok tek yönlü ve hızlı kararlar vererek hareket ederim. Düşünmeye pek fırsatım olmaz.
3. Sizce her birey yaratıcı düşünebilir mi? Lütfen yanıtınızı açıklayınız.
Düşünülemez. Matematik zekası ya da görsel zekası daha çok gelişmiş insanlara nazaran sözel yönü daha baskın olan insanların yaratıcılığı daha azdır.
4. Öğretmenlik mesleğinde yaratıcı düşünme becerisinin ne düzeyde gerekli olduğunu düşünüyorsunuz?
Öğretmenlikle yaratıcılık arasında bağ kurulabilir. Öğretmen; öğrencilerle arasında iletişimi sağlayıp, dikkatleri üzerinde tutmak için farkındalık yaratmak zorundadır.
5. Öğretmen yetiştirme programlarındaki derslerin yaratıcı düşünme becerinizi geliştirmenize ne düzeyde katkı getirdiğini düşünüyorsunuz?
Bu sene aldığım seçmeli derslerden Oyun Eğitimi ile yaratıcı düşünme becerisi arasında bağ kurulabilir. Lakin diğer dersler hakkında aynı şeyi söyleyemeyeceğim.
6. Öğretmen eğitimi sürecinizde yaratıcılığınızı geliştiren ve/veya engelleyen durumlar var mıdır? Var olduğunu düşünüyorsanız lütfen açıklayınız.
Üniversite de insanlarla olan diyaloğumun artması, branşım da uzmanlaşmak için sürekli kaynak taraması yapıyor olmam yaratıcılığımın gelişmesinde olumlu etkiler sağlıyor.
7. “İnovasyon” kavramını nasıl tanımlarsınız?
İnovasyon kavramı bana illüzyonu çağrıştırıyor. İllüzyon gibi duyu yanılsamasıyla alakalı bir şey olabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder